0
0

معرفی کلینیک روانشناسی

859 بازدید
کلینیک روانشناسی

این روزها با وجود زندگی های پر از تلاطم و استرس و حتی درگیری های ناتمام روزانه، هر فردی احتمال دارد احتیاج داشته باشد به یک کلینیک روانشناسی و روانشناختی برای بهبود احوالات و داشتن حال خوب مراجعه کند و با مشاوران صحبت کند، ممکنه برای شما هم مثل خیلی از افراد پیش آمده باشه که بخواهید با صحبت کردن با افراد حرفه ای و متخصص از حجم استرس های خود بکاهید، دیگر تحمل دل مشغولی و شلوغی افکار را نداشته باشید. به طور کلی همه مردم جامعه نیاز داریم، روان و ذهن را بروز رسانی کنیم  و هر کدام از ما روش های مختلف و متفاوتی را انتخاب می کنیم برخی با یک پیاده روی یا خرید، برخی با مسافرت و تفریح و برخی با استفاده از مشاوره در کنار این موارد حال خوبی به دست می آورند، قطعا یکی از موارد تاثیرگذار می تواند مشاوره درمانی باشد.

به همین دلیل برای سلامت روان شما پیشنهاد می کنیم، یک کلینیک خوب روانشناسی را انتخاب کنید و زمان مشاوره را در برنامه خود قرار دهید. ما در این مقاله سعی داریم درباره یک کلینیک روانشناسی و ویژگی های آن به شما اطلاعات دهیم تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

بهترین کلینیک روانشناسی تهران:

برای پیدا کردن بهترین کلینیک روانشناسی در تهران می توانید کافی است در پیام رسان های اجتماعی و سایت های معتبر در جستجوی نام کلینیک ها باشید، یک کلینیک خوب در تهران از نظر مسیر به شما نزدیک است و راه های ارتباطی خوبی برای رسیدن به آن وجود دارد ؛ کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی واقع در میرداماد یکی از خوش مسیر ترین و مترو خور ترین مسیر های تهران است. متخصصین ما منتظر دیدار با شما عزیزان برای اخذ خدمات رسانی هستند و از دیدار با شما بسیار خرسند خواهیم شد.

کلینیک روانشناسی کودک:

کلینیک رواشناسی دکتر مخدومی با وجود اتاق درمان بازی با کودک می تواند لحظات شیرین و درمانی خوبی را برای دلبند شما فراهم کند، در اتاق بازی که مجهز به وسایل بازی استاندارد و حرفه ای برای سنجش کودکان است؛ کودک شما با خیال راحت شروع به بازی می کند و درمانگر نظاره گر اوست تا بتواند بهترین تشخیص گذاری را انجام دهد.

کلینیک روانشناسی بالینی:

یکی از مهم ترین بخش های موجود درکلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی، کلینیک روانشناسی بالینی می باشد، در این کلینیک پس از بررسی افراد مراجع کننده در کلینیک تشخیص که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شوید به بخش کلینیک روانشناسی بالینی وارد می شوند، در این قسمت با توجه به مشکل به وجود آمده برای مراجع درمانگر؛ روش و درمانی که برای مراجع می تواند کمک کننده باشد را با آن در میان می گذارد و در نهایت درمان بالینی آغاز می شود.

بهترین کلینیک روانشناسی:

آیا به دنبال بهترین کلینیک روانشناسی هستید؟! و برای رفع مشکلات و بهبود شرایط روحی خود می خواهید برنامه ای تنظیم کنید؟ قطعا تاکنون متوجه شده اید که انتخاب کلینیک روانشناسی کاری سخت و دشوار است اما جای نگرانی نیست،ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم. به طور کلی انتخاب یک کلینیک روانشناسی خوب نه تنها کمک بزرگی به شما می کند، بلکه تاثیر زیادی در پیشگیری از بروز دغدغه های آینده دارد. یک کلینیک روانشناسی زمانی می تواند جز بهترین کلینیک های روانشناسی قرار بگیرد که تمامی خدمات را برای بیماران خود ارائه دهد، تا زمانی که هر فرد یا خانواده ای که به کلینیک مراجعه می کند بتواند تمام اتفاقات و مسائلی که برای آن مراجعه کرده است را حل و فصل کند.

روانشناسی چیست؟

روانشناسی علمی است که بر فرایند رفتار و عملکرد افراد توجه بی شماری دارد؛ روانشناسی علم مطالعه رفتار و ذهن انسان است، روانشناسان با بهره گیری از دانشی که در طول تحصیلات به دست می آورند با مباحثی چون زبان بدن، مهارت های ارتباطی، مهارت اعتماد به نفس، مهارت های ابزار وجود و … به مراجعان و افرادی که در این زمینه خواهان راهنمایی هستند، کمک می کنند. روانشناسی با 150 سال عمر نسبت به رشته های دیگر نوین و نوظهور است، روانشناسی در گذشته های دور ریشه در فلسفه و مبانی نظری داشته است. علم روانشناسی علمی گسترده می باشد و حیطه های کاری کسانی که وارد آن می شوند از تحقیق و پژوهش تا درمان متفاوت است.

ویژگی های یک درمانگر حرفه ای در کلینیک روانشناسی:

چگونه متوجه شویم که درمانگر شما واقعا خوب است؟! پاسخ دادن  به این پرسش که درمانگر خوب کیست؟ دشوار است و ممکن است یک فرایند مبهم به نظر بیاید. در ادامه تعدادی از مهم ترین ویژگی خهای روانشناس خوب را بیان می کنیم.

صلاحیت علمی:

درمانگر شما باید دارای مدرک تحصیلات تکمیلی روانشناسی یعنی( کارشناسی ارشد- دکترا ) باشد، در زمینه تخصص انتخابی خود، کارگاه های کاربردی را در موسسات و کلینیک ها بگذارنند؛ بنابراین لازم است آنها آموزش دیده باشند.

دلسوزی و همدردی:

درمانگران نسبت به افرادی که به آنها مراجعه می کنند احساس همدردی دارند و شریک در غم های آنها هستند تا مراجع احساس تنهایی نکند.

شنوندگی خوب:

از ویژگی های مهم یک درمانگر حرفه ای این می باشد که به حرف های مراجع خود با دقت گوش دهد و درمانگری که بیش از حد درباره خودش صحبت کند؛ به شما گوش نمی دهد و می تواند این کارش تاثیر منفی در فرایند درمان بگذارد.

مهارت های ارتباطی:

برقراری مهارت ارتباطی خوب با مراجع باعث پایداری درمان و ادامه درمان توسط مراجعه می شود،یک درمانگر حرفه ای حواسش به مسائل عاطفی و زندگی روزمره خودش پرت نمی شود و با مراجعین خودش با احترام و با محبت برخورد می کند.

نکته سنجی و جزئی نگری:

برای اینکه درمانگران بتوانند به نکات ریز و درشت مراجعین دقت کنند لازم است نکته سنج و با دقت باشند، وقتی موردی باعث رنجش مراجع شده آن را یادداشت کنند چون همان چیز می تواند نقطه کور ذهنی برای فرد باشد.

توجه به سلامت روح و روان خود:

یک درمانگر قبل از ورود به کار درمان باید تمامی مشکلات روانی خود را حل کند و بعد از آن وارد بحث درمان بشود، اگر درمانگر در هنگام کار خودش دچار مشکل شد باید برای حل مشکل دوره تراپی را بگذارند.

رفتار و گفتار سنجیده:

رفتار و گفتار درمانگر بسیار برای مراجع مهم است، سعی شود گفتاری با احترام و با محبت در اتاق درمان وجود داشته باشد.

راز نگه دار:

درمانگر خوب حتما باید حریم شخصی مراجعه اش را حفظ کند و اطلاعات خصوصی آن ها را در فضای مجازی و هیچ جای دیگر مانند مهمانی و محافل عمومی بروز ندهد.

صبور:

خیلی از درمان های روان ممکن است به مدت طولانی، طول بکشد به همین جهت درمانگر باید صبر و حوصله زیادی در امر درمان داشته باشد تا مراجع به درمان ادامه دهد؛ گاهی درمان در یک نقطه ماه ها ایست می کند که لازم است با درایت و صبر بالا در تلاش برای پیشرفت درمان باشد.

به روز و به دنبال افزایش توانایی خود:

در علم روانشناسی کسب اطلاعات و روش های جدید درمانی بسیار موثر و مفید است، روانشناسی علمی است در حال پیشرفت و لازم است درمانگران در این مسیر همه روزه با خواندن مقالات و شرکت در ورکشاپ ها و کارگاه های مفید،علم خود را بروز رسانی کنن و باعث پیشرفت خود در این مسیر بشوند.

کلینیک روانشناسی:

مرکز روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی تخصصی ترین مرکز مشاوره در تهران، بلوار میرداماد می باشد، که خدمات ارزیابی روانشناختی، مشاوره کودک و روانشناسی کودک، تستهای روانشناسی و روانسنجی؛ مرکز تست هوش، مرکز استعداد یابی کودکان و نوجوانان، روان درمانی اختلالات بالینی و روانکاوی، مشاوره ازدواج و خانواده ، مشاوره تحصیلی و شغلی را زیر نظر برترین روانشناسان خوب تهران به صورت خدمات حضوری ، تلفنی و آنلاین ارائه می دهد.

خدمات کلینیک های روانشناسی:

مرکز مشاوره و روانشناسی دکتر مخدومی با تخصصی ترین و با امتیاز ترین مرکز روانشناسی است، که خدمات متنوعی در جهت ارزیابی و درمان اختلالات روانشناسی کودک، مشاوره روانشناسی نوجوان و بزرگسال و همچنین مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج ، مشاوره تحصیلی و شغلی در بالاترین سطح کیفیت ممکن، زیر نظر مستقیم جناب دکتر مخدومی مدیر عامل کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی در این زمینه ها ارائه می دهد. منتظر حضور گرم شما دوستان و همراهان عزیز در کلینیک هستیم.

وظایف یک روانشناس:

یک روانشناس وظیقه دارد با داشتن روحیه خوب به مراجع خود احساس امنیت و آرامش بدهد،.

با او همراه و همدل باشد.

مراجع خود را تا انتهای مسیر درمان همراهی کند.

صرفا به دیدگاه و جنبه مالی کار نگاه نکند و خالصانه برای مراجع خود وقت بگذارد.

در مسیر درمان حس رازداری را به مراجع القا کند و مواظب او باشد.

چه زمانی به یک روانشناس مراجعه کنم ؟

دوستان و همراهان عزیز هیچ محدودیتی برای مراجعه به روانشناس وجود ندارد و شما با وجود هر مشکلی که ذهن تان را ناآرام کرده است می توانید به روانشناس مراجعه کنید. هرزمان که احساس کردید به فرد متخصص برای حرف زدن یا آرام شدن و حتی مقابله با مشکلات نیاز دارید، می توانید به روانشناس مراجعه کنید.

خدمات بهترین کلینیک روانشناسی در تهران:

خدمات یک کلینیک از مهم ترین بخش های یک کلینیک روانشناسی خوب است؛ کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی در تمامی حوزه های روانشناسی مانند: خانواده، زوج ، استعداد یابی، مشاوره فردی ، مشاوره تحصیلی، مشاوره بالینی و اختلالات بالینی، مشاوره کودک و بازی درمانی کودک و … به همراهان عزیز خدمات رسانی می کند.

ویژگی های بهترین کلینیک روانشناسی در تهران:

وجود و رعایت چند نکته مهم برای داشتن یک کلینیک روانشناسی لازم است، برای اینکه مراجعان احساس راحتی و آرامش در محیط کلینیک داشته باشند لازم است این موارد رعایت بشود.

دارای محیطی آرامش بخش:

بهتریم کلینیک روانشناسی مرکزی است که به احساسات بیماران اهمیت زیادی می دهد، برای احساسات آنها اهمیت زیادی قائل است و تمام شرایط آرامش بخش را برای آنها مهیا می‌کند، این محیط انگیزه کافی را به مراجعه کننده می‌دهد.

دارای روانشناسان قابل اعتماد:

یک روانشناس زمانی می تواند به بیماران خود کمک کند که رابطه صمیمانه ای با آنها برقرار کند، چرا که هر فردی تنها زمانی می تواند درد و دل و مشکلات خود را و خانواده اش را بیان کند که به آن فرد اطمینان داشته باشد، بنابراین یک کلینیک زمانی می تواند برای مراجعین مورد اعتماد باشد که از پزشکان و روانشناسان با تجربه بهره برده باشد.

کلینیک روانشناسی چه جور جایی هست؟

کلینیک روانشناسی مکانی است برای رفع نیازهای روانی و بهبود سلامت روان افراد؛ در کلینیک های روانشناسی تمام سنین می توانند وابسته به مشکل پیش آمده مشاوره دریافت کنند و از خدمات گسترده روانشناسی در حوزه های گوناگوم بهرمند بشوند. برای آشنایی بیشتر با درمانگران کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی می توانید با ما از راه ارتباطی موجود ارتباط برقرار کنید.

وظایف یک روانشناس بالینی در کلینیک روانشناسی:

روان شناس بالینی می تواند به تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات روانشناختی کمک کند، که از جمله این مشکلات مربوط به استرس ، اضطراب و ترس ، تفکر وسواسی ، مشکلات مربوط به سو مصرف الکل  ومواد مخدر ، مشکلات خواب، عدم تمرکز، رفتارهای اعتیاد آور، افسردگی، مشکلات رفتاری و اختلالات خوردن اشاره کرد.

کار روانشناس بالینی:

کار یک روانشناس بالینی در معمولا بستگی به نوع بیماران و مراجعینی دارد که روانشناس مایل است آنها را ببینند؛ برخی وظایف روانشناسان بالینی به صورت مشترک است که با هم با آنها در ادامه آشنا خواهیم شد.

  • صحبت با مراجعین
  • درک و ارزیابی نگرش، رفتارها و توانایی های مراجعین با استفاده از آزمون های روانشناختی مختلف.
  • ترکیب آزمون های روانسنجی و روش های مختلف برای بهبود شرایط بیماران.
  • طراحی و اجرای برخی برنامه های اصلاح رفتارپس از تشخیص گذاری مشکل بیمار.
  • طراحی درمان مناسب برای بیمار.
  • نگه داشتن پرونده های بیماران برای ثبت مراحل درمان و بهبودی بیمار.
  • انجام جلسات درمانی به صورت روتین.
  • همکاری با سایر حرفه ها مانند: مددکار اجتماعی، روانپزشک، پرستار، پزشک.

لزوم مراجعه به کلینیک روانشناسی :

در سال های اخیر شاهد رشد مشکلات سلامت روان در جامعه هستیم و بشر بیشتر از گذشته به مسئله ی سلامت روان اهمیت داده است، رسیدن به آرامش و اطمینان و دوری از افسردگی و اضطراب از اساسی ترین خواسته های بشر است، از طرفی بهداشت و سلامت روانی یک از نیاز های اجتماعی و مهم جامعه امروز قلمداد می شود، در کشور های توسعه یافته افراد دارای پزشک ، روانشناس و وکیل اختصاصی از لزوم های زندگی است، بنابراین برای داشتن زندگی سالم و به دور از مشکلات سخت مراجعه به روانشناس برای اخذ راهنمایی بسیار مهم است.

بخش های مختلف کلینیک روانشناسی:

بخش های کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی از روانشناسان متخصص تشکیل شده است، که در زمینه های مختلف تخصص دارندکه براساس نیاز افراد دپارتمان های مختلفی تشکیل شده و هر دپارتمان به طور تخصصی در زمینه تخصصی اش به مشاوره افراد می پردازد.

کلینیک یا دپارتمان تشخیص:

مهم ترین دپارتمان هر کلینیک، دپارتمان تشخیص است که با نگاه جامع به همه ابعاد زندگی فرد به تشخیص نوع اختلال در فرد می پردازد، پس از ابزار ها و آزمون های روانشناسی که برای تشخیص کامل تر و دقیق تر به روان درمانگر کمک می کند؛ به درمانگر متخصص در آن حوزه وصل می شود. در کلینیک تشخیص یک روان پزشک، روان شناس و روان سنج پس از شرح حال گیری از مراجع و در صورت نیاز انجام آزمون های تخصصی، تشخیص لازم را داده و به بخش مورد نظر منتقل می‌شوند.

کلینیک روانشناسی کودک:

هر فردی نیاز به درمان خاص خود دارد، به طور مثال: مشکلات کودکان که بسیار منحصر به فرد هستند توسط متخصصان کودک در کلینیک روانشناسی کودک از طریق بازی درمانی انجام می شود و از این طریق به رفع و درمان اختلالات کودکان پرداخته می شود، کلینیک روانشناسی و روانشناخیتی دکتر مخدومی با داشتن اتاق بازی درمانی به کودکان این فرصت را میدهد تا با بازی به رفع مشکل خود بپردازند. از جمله مهم ترین نیاز کودکان، پرورش استعدادها و توانایی های  بالقوه کودکان است تا در زمینه خاص به رشد و پرورش کودک کمک شود.

کلینیک رفتاری- هیجانی:

این کلینیک اختلالاتی نظیر اضطراب، افسردگی، پرخاشگری، لجبازی را در بازه های سنی 0 تا 11 یال مورد بررسی و درمان قرار می دهد، کودکان در این سنین به شدت دچار رفتاری های تهاجمی می شوند که لازم این مورد بررسی قرار بگیرند.

کلینیک اختلالات تحولی:

این کلینیک مختص افراد 0 تا 18 سال است و از دوره خردسالی، کودکی ، نوجوانی افراد در این کلینیک مورد بررسی و سنجش قرار می گیرند، ممکن است در این بازه شاهد مشکلاتی مانند: اختلال طیف اتیسم بزرگسال و خردسال باشیم و حتی ممکن است اختلال اتیسم را همراه با بیش فعالی در این بازه سنی رویت کنیم که می توان با نظر روانشناس بالینی و روانپزشک این مسئله را کاملا حل کرد.

 کلینیک اختلالات اضطرابی یا روان تنی:

در این کلینیک تلاش می شود اختلالات و مشکلاتی  که مربوط به اضطراب است مورد توجه قرار گیرد و درمان های لازم برای آن شروع شود، دراین کلینیک اگر دارودرمانی لازم باشد زیر نظر روانپزشک به دارو درمانی هم در کنار روان درمانی پرداخته می شود.

کلینیک اختلالات خلقی :

در این کلینیک همان طور که از نامش مشخص است، به طور مستقیم با خلق افراد در ارتباط هستیم، هم چنین مشکلات و افسردگی های ناشی از محرک های محیطی را بررسی و درمان خواهیم کرد، در کنار درمان های روانشناختی از درمان روانپزشکی نیز برای درمان استفاده می کنیم.

کلینیک خانواده:

در این کلینیک خدمات متنوعی به خانواده ها داده می شود، خدماتی مانند: مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره مشکلات زناشویی، مشاوره خیانت، مشاوره بعد از ازدواج و …که توسط زوج درمانگران و مشاوران خانواده به افراد خدمات رسانی می شود.

کلینیک نوجوان و بلوغ:

با توجه به حساس بودن دوره بلوغ و نگرانی های والدین در این دوره دارند، این کلینیک منحصرا برای سن نوجوان، از 12 تا18 سال، مسائلی نظیر بی انگیزگی های تحصیلی، اختلالات مختص این سن، گرایش به مواد مخدر، خودکشی، اعتیاد به شبکه های اجتماعی، خود ارضایی و … می پردازند.

کلینیک اختلالات جنسی:

یکی از مواردی که مختل کننده زندگی زناشویی و هم چنین باعث بروز مشکلات در خانواده ها و زوج ها می شود، مسئله بلوغ اختلالات جنسی، ارگاسم نرسیدن زوجین، زون انزالی و … است که  در این کلینیک با حضور پزشک زنان و پزشک عمومی وهمراهی سکس تراپیست به افراد کمک می شود تا رابطه جنسی رو به افول را بهبود ببخشن.

کلینیک مشاوره تحصیلی :

این کلینیک اختصاصی به افرادی که در زمینه مشاوره تحصیلی و ارتقای مسائل تحصیلی نیازمند مشاور هستند کمک می کند،کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی با داشتن موسسه آموزشی بین المللی دکتر مخدومی به دانشجویان،دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که تمایل به شرکت آزمون ورودی به دانشگاه دارند به صورت حرفه ای و با پشتیبانی 24 ساعته خدمات رسانی می کند، در این کلینیک تلاش ما این است که باعث ارتقای تحصیلی در نمرات و آزمون های آنها شویم، در این کلینیک با روش های ارتقای سطح و کارای مغز مانند: نوروفیدبک باعث رشد تحصیلی کودکان و نوجوانانی که با اختلال اوتیسم ، بیش فعالی و اختلالات یادگیری شده اند می شویم .

کلینیک چاقی و لاغری:

یکی از دغدغه های افراد تناسب اندام است، بارها شده تصمیم به رژیم گرفتن کرده باشیم اما نتوانسته باشیم از آن پیروی کنیم و حتی وزن بیشتری هم بعد از رها کردن رژیم به دست بیاریم، در این جا با حضور کلینیک چاقی و لاغری  و به مدنظر قرار دادن فرایند های منفی مغزی که باعث افزایش وزن و پر خوری می شوند با حضور درمانگران روانشناس در کنار پزشک و متخصص تغذیه به مراجعان کمک می شود تا از اختلالاتی مانند: بی اشتهایی عصبی، پرخوری و … در امان باشند.

فواید مراجعه به کلینیک روانشناسی:

مراجعه به روانشناس چندین فایده مناسب دارد … باهم به برخی از فواید آن اشاره می کنیم.

  • احساس آرامش:

زمانی که مملو از درد و ناراحتی هستید با مشورت با مشاور و روانشناس و یادگیری مهارت های کنترل و حل مسئله به حال خوب و آرامش خواهید رسید.

  • امیدواری:

افرادی  که دچار مشکلات روانی هستند و سلامت روان آنها به خطر افتاده به شدت به بهبودی تا امید هستند و فکر میکنن نمی توانند هرگز حال خوب گذشته را به دست بیاورند، بنابراین وقتی به روانشناس مراجعه می کنند و متوجه بهبودی می شوند به امیدواری دست پیدا می کنند.

  • تلاش برای موفقیت:

زمانی که به روانشناس مراجعه می کنید، با توانایی های خود که روزگاری آنها را فراموش کرده بودید آشنا خواهید شد، همین شناخت توانایی ها باعث می شود شما احساس تلاش برای موفقیت را در خود بروز دهید و برای به دست آوردن اهداف بجنگید.

انواع رویکرد های درمان در کلینیک روانشناسی:

در علم روانشناسی رویکرد ها و روش های مختلفی برای درمان مراجعین با توجه به مشکل آنها وجود دارد، انواع گوناگونی از روان درمانی موثر وجود دارد، بعضی از انواع رویکردها برای درمان وضعیت های مشخصی به کار می روند و تاثیرگذارتر هستند، در ادامه مطالب مقاله قصد داریم شما را با انواع رویکرد های درمانی روانشناسی آشنا کنیم.

رویکرد روانکاوی:

این نوع درمان از معروف ترین و قدیمی ترین رویکرد های درمانی است، روش درمان روانکاوی توسط پدر علم روانشناسی فروید بنیان گذاری شد، هدف اصلی درمان روانکاوی این است که به اشخاص یاری کند تا به تعارض های ناخودآگاهی که براساس آرزوهای برآورده نشده کودکی پدید آمده اند و به صورت نشانه هایی بروز می کنند، بینش پیدا کند و به الگو های بالغ بیشتری از تعامل و رفتار دست یابد ، به درمانگری که روانکاوی انجام می دهد، روانکاو گفته می شود.

رفتار درمانی شناختی:

رفتار درمانی شناختی با فکر، رفتار، باور افراد سر و کار دارد و به فرد کمک می کند تا رفتارها و عقاید منفی خود را شناسایی کند و آن ها را با موارد مثبت و تندرست جایگزین کند.

رفتار درمانی دیالکتیکی:

رفتار درمانی دیالکتیکی نوعی از رفتار درمانی شناختی- رفتاری است، که به بیمارمهارت های رفتاری را می آموزد تا با کمک از آن افراد بتوانند به اضطراب و نگرانی های خود درباره احساسات و عواطف جلوگیری کنند، در نتیجه روابطشان با دیگران رو به بهبود، توسعه و التیام می رود.

درمان از مسیر پذیرش و تعهد:

یکی دیگر از روش های درمانی درمان از طریق پذیرش و تعهد است، در این شیوه درمانی فرد از عواطف خود آگاه می شود،نسبت به ایجاد تغییرات و افزایش تطبیق حود با موقعیت های مختلف توانمند می گردد.

روان درمانگری بین فردی :

در این روش از روش های درمانی، برای گسترش مهارت های رابطه بین فردی، به روابط فرد با بقیه توجه می شود تا  افراد بتوانن در محل کار، با دوستان و خانواده ارتباط بهتری داشته باشند.

رویکرد خانواده درمانی:

در این گونه درمان روانشناسی، آموزش، جلوگیری و درمان برای یاری به خانواده ها،کل خانواده را در بر می گیرد، در خانواده درمانی روانشناسان به منظور حل مشکل خانواده را مورد توجه قرار می دهند و سعی می کنند علت های بروز و علل و عوامل بدتر کننده چالش در درون خانواده و در نوع روابط اعضا با همدیگر مورد بررسی قرار می گیرد، این روش از درمان روانشناسی، مبتنی بر رویکرد سیستم ها و عقیده هاست و زمانی میتوان به دفع یک مشکل ساخت که از نیروی تک تک افراد استفاده کرد.

روان درمانی حمایتی:

در این شیوه، فرد توانایی رویارویی با استرس ها و موقعیت های سخت را پیدا می کند، روانشناس و رواندرمانگر با فرد همراه است و به آن کمک می کند تا با مسائل ترسناک خود روبرو شوند و کنترل شده رفتار می کنند.

نوروفیدبک:

این وسیله جز پیشرفته ترین وسایل پزشکی نوین است، در مغز تمام ما انسان ها، هزاران فرایند و فعالیت خودکار و غیر ارادی در حال اتفاق افتادن است؛ فرایندهای ناهشیار بی شماری که به طور کامل از حوزه ی آگاهی و اختیار ما به دور هستند؛ هیچ یک از ما انسان ها در شرایط طبیعی و نرمال نمی توانیم در زمینه نحوه ی کارکرد هر یک از این بازخوردهای زیست فیزیولوژیکی غیر ارادی و امواج مغزی موجود در مغزمان داده های موثق و دقیق داشته باشیم، طبیعتا در شرایط طبیعی و بدون بکارگیری ابزارهای خاص قادر نیستند نسبت به هیچ یک  از بازخورد های زیست فیزیولوژیکی جسم خودآگاهی  دقیقی داشته باشیم.

نوروفیدبک؛ برای مغز آدم ها مانند یک آینه عمل می کند، ما روزانه با نگریستن به آینه متوجه نقائص و اشکالات موجود در ظاهر خودمان می شویم ؛ در حقیقت آینه ما را نسبت به شرایط ظاهری مان و عیب و نقص های محتمل موجود در آن آگاه می کند. بنابراین نوروفیدبک یک راهکاری است برای اینکه یاد بگیریم چگونه امواج مغزی و فعالیت هایی که در مغز ما به طورطبیعی و خودکار انجام می شود را کنترل می کنیم. در واقع با نوروفیدبک می آموزیم به طور ارادی امواج مغزی خود را به وسیله استفاده از بازخوردی که از سیستم اخذ می کنیم، تغییر بدهیم، نوروفیدبک ابزاری است به منظور کنترل، تغییر و اصلاح امواج مغزی در جهت وصول به کاستن از علایم بیماری و افزایش سلامت جسمانی و روانی. کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی با بهترین دستگاه ها در کنار شما عزیزان برای حدمات رسانی قرار دارد.

رویکرد بازی درمانی:

امروزه از بازی یا بازی درمانی به عنوان یک روش درمانی؛ برای درمان مشکلات کودکان استفاده می کنند، بازی درمانی به کودکان کمک می کند، تا بتوانند مسائل و مشکلاتشان را حل کنند، با این هدف که خصوصیات روانی خود را بشناسند، در این گونه درمان، کودک مشکلات و عواطف خود را از طریق بازی بروز می‌دهد. هم اکنون نا آگاهی های پدر و مادر در برخی کودکان سبب شده است؛ که اختلالات عاطفی و رفتاری کودکان مانند: هراس، خشم، دروغگویی، حسد، شب اداری، وسواس ناخن جویدن و … گسترش بیشتری پیدا کند، در بازی درمانی پس از آنکه کودک بازی با لوازم را آغاز کرد؛ درمانگر با دقت اعمال وگفتار او را تحت نظر می گیرد و با مشاهده رفتارش ضمن  بازی به نگرانی های او پی می برد و بعد از تفسیر و نتیجه گیری از عملکردهای کودک؛ راهکار مناسب برای مشکلات او ارائه می کند.

روند درمان در کلینیک روانشناسی:

برای خیلی از مراجعه کنندگان سوال پیش می آید وقتی به کلینیک روانشناسی مراجعه کنیم چه اقداماتی انجام می شود در ادامه این بحث با ما همراه باشید تا به آگاهی کامل در این زمینه برسید.

در جلسه اول روان درمانی، متخصص اول در مورد فرم بیمار و مشکلات و نیازهایش اطلاعاتی را کسب می کند، فرم های در اختیار گذاشته برای این است که درمانگر با اطلاعات روحی و جسمی فرد آشنا بشود، در جلسه اول درمان، فرصت مناسبی  برای فرد مراجع نیز وجود دارد تا از هماهنگی رویکردهای متخصص با مشکل خود و … اطلاعات کسب کند،پس شما دوست عزیزی که به کلینیک روانشناسی برای اخذ مشاوره و خدمات مراجعه کردی باید در این زمینه ها اطلاعات کسب کنی.

از چه درمانی استفاده خواهد شد؟

اهداف درمانی چیست؟

طوب و مدت زمان هر جلسه چه میزان است؟

به چند جلسه درمانی احتیاج است؟

در جلسات از پرسیدن هیچ گونه پرسش و نقطه ابهامی ابا نداشته باشید.

چنامچه با درمانگر انتخابی نتوانستید حس آرامش و راحتی داشته باشید، این امتیاز را دارید به درمانگر دیگری وصل بشوید، زیرا هماهنگی و ارتباط با درمانگر از الزامات درمان خوب است.

در نتیجه

مراجعه به کلینیک روانشناسی برای هر فردی نیاز است، چه آن فردی که نیاز به یافتن راه خود و خوب شدن وضعیت روحی خود دارد و چه آن فردی که از آرامش نسبی برخوردار است، این فرد می‌تواند راهنمایی برای ادامه زندگی خود دریافت کند و پیشرفت روز افزون شامل حال او خواهد شد، نکته ای که وجود دارد در این بین علمی بودن تمامی این موارد است و فرد می‌تواند اطمینان حاصل کند که وضعیت روحی او رو به جلو و خوب شدن خواهد بود، شناخت یک کلینیک روانشناسی می‌تواند راهنمای خوبی برای هر فردی باشد و در مراحل مختلف زندگی از جمله زندگی مشترک، تحصیل، فرزندپروری و… به او کمک کند، برای مراجعه و انجام مشاوره با بهترین مشاورین و متخصصین حوزه سلامت روان می‌توانید از خدمات مجموعه دکتر مخدومی استفاده نمایید، تنها کافیست با شماره تلفن 72936-021 تماس حاصل کنید و وقت مشاوره خود را به صورت آنلاین و یا حضوری مشخص نمایید. با امید حال خوب برای همه عزیزان.

اشتراک گذاری:
استاد مخدومی
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد معرفی کلینیک روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.