0
0

صفر تا صد مشاوره آنلاین

791 بازدید

در زمانی که ویروس کرونا به شدت بسیار زیادی بروزکرد و برای حفظ سلامت جسم و روان مجبور به دیدار های غیر حضوری و آنلاینی شدیم، افراد زیادی با مسئله ترس از بیماری و وحشت از کرونا دسته و پنجه نرم کردن و سرانجام با کمک اخذ مشاوره های آنلاین در بستر پیام رسان ها توانستند به حال خوب دست پیدا کنند. امروزه بخش بسیار بزرگ و مهمی از کارها، از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی در آن مکان خاص و از پشت وسایل الکترونیکی کوچک انجام می شود. همه این اتفاقات و انجام کارها به شکل بسیار سریع و بدون اتلاف وقت و آسان، به دلیل پیشرفت های تکنولوژی و رشد بستر های اینترنتی نسبت به گذشته در حال انجام است. پیشرفت تکنولوژی در تمام عرصه ها و حوزه ها به ویژه حوزه روانشناسی هم رخ داده است، به همین دلایل شیوه پرطرفدار مشاوره آنلاین که راهی نوین و تازه برای مشاوره بوده به شکل سریعی رشد کرده و در کمتر زمانی پر طرفدار ترین شیوه مشاوره و درمان در آمده است، در این شیوه از درمان افراد بدون حضور در مکان خاصی و صرف وقت و هزینه برای رسیدن به آن مکان در خانه خود از طریق پیام رسان ها بدون حضور در مطب ها و کلینیک های روانشناسی، مشاوره خود را آغاز می کنند و جلسات مشاوره را یکی پس از دیگری طی می کنند. در این مقاله از وبلاگ کلینیک روانشناسی و روان شناختی دکتر مخدومی قصد داریم درباره مشاوره آنلاین و مزایای این نوع مشاوره صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره این موضوع بیشتر بدانید و یا با شیوه درمان آنلاین آشنا بشوید؛ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مشاوره آنلاین:

در جامعه امروز مخصوصا با تبادل اطلاعات به روزی که همیشه انجام می شود کمتر کسی را پیدا می کنید که با معنای روان درمانی، مشاوره آنلاین ،تراپی ،روانشناس و … آشنا نباشد؛ اکثر افراد با کار روانشناسی و مشاوره آشنایی دارند و برخی از افراد هم تجربه استفاده از خدمات مشاوره را دارا هستند؛ همه ی ما برای انجام هر کاری مانند: انتخاب شغل، خانه ، ماشین و حتی خریداری یک وسیله ای از فردی که در آن حوزه اطلاعات و تجربه دارد؛ پرس و جو می کنیم تا با آگاهی اقدام به خرید کنیم و به قولی معامله پر منفعتی داشته باشیم، بی گدار به آب نزنیم و حساب شده قدم برداریم؛ به زبان شیوا و خودمانی شما فردی را به عنوان مشاور در این زمینه انتخاب کردید و با او مشورت کردید. مشاور فردی است که از مهارت، تخصص ، دانش و تجربه خوبی در آن زمینه برخوردار است، او فردی مورد اعتماد است و می توان به تکیه بر علم او راه تاریک را از راه روشن تشخیص داد. مشاور آنلاین روانشناسی فردی است که  در زمینه های مختلفی چون روان درمانی، مشاوره درمانی به افراد با مشکلات متنوع تخصص خود را گرفته است، تا در امر درمان بتواند شما را به بهترین روش یاری برساند؛ یک مشاور می تواند به مراجعین خود خدمات مشاوره حضوری یا آنلاین بدهد و از مهم ترین خدمات مشاوره و روان درمانی که امروزه رشد بالایی داشته است؛ مشاوره به صورت آنلاین است، با انتخاب روش و نحوه مشاوره که این انتخاب بین روانشناس و مراجع انجام می شود، راه برقراری مشاوره مشخص می شود ، که اغلب موارد به دلیل دسترسی راحت تر و بی دغدغه تر مشاوره آنلاین انتخاب مراجعین است.

بهترین مشاوره آنلاین:

شیوه مشاوره آنلاین برای اولین بار توسط پدر علم روانکاوی زیگموند فروید بود؛ فروید با مراجعین خود به صورت نامه نگاری برای پیگیری روند درمان آنها همراه بود؛ سال ها بعد در سال 1982 که اینترنت تا حد خوبی رشد کرد، گروه های خودیاری به این فضا ها وارد شدند و تلاش کردن که بتوانند فعالیت های خوبی داشته باشند، رفته رفته با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و آنلاین شدن بسیاری از فعالیت ها، مشاوره آنلاین هم رونق گرفت و عده زیادی به سمت استفاده از خدمات آنلاین کشیده شدن، تلفن های همراه تاثیر به سزایی در رشد مشاوره آنلاین ایفا کردن و عده زیادی به دلیل وجود این گوشی های کوچک و پرکاربرد، توانستن سلامت روان خود را پیگیری  و بهبود ببخشن. شما با داشتن یک تلفن همراه و خط اینترنت می توانید از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کنید ، خیلی راحت است مگرنه؟!

برای شناخت و پیدا کردن بهترین مشاور آنلاین می توانید در وب سایت ها و دیگر پیام رسان ها و شبکه های ارتباطی با متخصصان روان آشنا بشوید ؛ میتوانید با دیدن ویدئو های روانشناسی کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی در کانال هایی چون: یوتیوب، آپارات، نماشا با درمانگران کلینیک و رزومه آنها آشنا بشوید و از طریق سایت با تماس با شماره های کلینیک رزرو وقت داشته باشید.

مشاوره آنلاین رایگان:

مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی یک راه مناسب برای بیان مشکلات و دغدغه های افراد با مشاوران و و متخصصان حوزه سلامت روان است. در روش مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی افراد به راحتی از طریق آنلاین می توانند با مشاور خودشان ارتباط برقرار کنند و خدمات دریافت کنند، رایگان بودن این روش مزیت بسیار بالایی برای مراجعین دارد، امر رایگان بودن باعث می شود افراد بیشتری برای استفاده از مشاوره و پیشگیری از بروز مسائل اقدام کنند.

مشاوره رایگان:

اگر در اینترنت به خوبی جستجو کنید، تعداد زیادی مراکز مشاوره و کلینیک روانشناسی متناسب با شرایط خودتان می توانید برای رفع نیاز خود پیدا می کنید، اکثر مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی، ارائه خدمات متنوعی دارند و نکته ی بسیار مهم این است که می توانید به طور دقیق تری با کلینیک ها آشنا بشوید چراکه خود کلینیک ها، مانند کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی در بستر سایت و شبکه های اجتماعی بسیار فعال است و روزانه مطالب مفیدی در اختیار کاربران خود قرار می دهد که می توان از طریق مطالعه و بازدید از ویدئو ها در شبکه های اجتماعی اطلاعاتی مفید کسب کنید، ما در کلینیک روانشناسی دکتر مخدومی با پشتیبانی 24 ساعته و راه های ارتباطی گوناگون به مراجعان و همراهان خود خدمات ارزشمندی در وسعت نیاز آنها می دهیم .

بهتربودن مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری:

هر فردی در محیط خانه خود راحت ترین و بی استرس ترین حالت ممکن است، بسیاری از افراد درباره فایده مشاوره انلاین دچار تردید هستند و سوالات زیادی ذهن آنها را به خود درگیر کرده است که، خدمات آنلاین با خدمات حضوری تفاوتی دارد؟! کدام نوع خدمات می تواند انتخاب بهتری باشد، در وهله اول باید عرض کنم انتخاب نوع  خدمات مشاوره کاملا سلیقه ای و وابسته به نیاز، شرایط، درخواست و توانایی شما برای شرکت در جلسات است.  در ادامه این مطلب به فواید مشاوره آنلاین بیشتر اشاره خواهیم کرد تا بتوانید انتخابی مفید داشته باشید.

صرفه جویی در وقت:

استفاده از مشاوره آنلاین می تواند بهانه محدودیت زمانی را برای افراد از بین ببرد، با استفاده از این شکل درمان و مشاوره می توانید در هر مکان و شرایطی که حضور دارید؛ از مشاوره بهره بگیرید و هم چنین می توانید زمان رفت و آمد را ذخیره کنید و به صفر برسانید.

ارتباط راحت و بی دغدغه:

برخی افراد به دلیل بی حوصلگی و تنبلی یا محدودیت برای رفت وآمد برای مراجعه به کلینیک های روانشناسی یا مراکز درمانی، از مسیر درمان و بهبودی فاصله می گیرن و به سمت درمان مشکلات خود نمی روند، با وجود مشاوره آنلاین این مسئله به راحتی حل شده است، امکان مشاوره آنلاین ارتباط افراد با درمانگر را افزایش می دهد.

صرفه جویی در هزینه:

مشاوره آنلاین به صرفه جویی در هزینه ها هم منجر می شود و از پرداخت هزینه برای وسایل نقلیه و فشار ترافیک مسیر راه به کلینیک را کاهش می دهد.

دوری از اضطراب از نا آشنایی با مکان:

برخی از افراد با قرار گیری در مکان جدید دچار آشفتگی و آشوب می شوند، این دسته افراد تنها با قرارگیری در یک فضای خاص احساس امنیت می کنند و می توانند با خیال راحت صحبت کنند؛ بنابراین بهتر است این دسته افراد در محیط امن خود که می تواند خانه یا هرمکان دیگری باشد به مشاوره آن هم به صورت مشاوره آنلاین بپردازند، چرا که امکان دارد با قرار گرفتن در فضای کلینیک و حضور داشتن مستقیم در کنار روان درمانگر، نتوانند آن چنان مفید برون ریزی احساسی و افکاری داشته باشند، به همین دلیل استفاده از خدمات آنلاین می تواند این چالش را به حداقل برساند.

انتخاب خوب برای نوجوانان:

بسیاری از نوجوانان به دلیل قرارگیری در شرایط خاص سنی، از هرگونه ارتباط مستقیم و رو در رو با دیگران و افراد ناآشنا دوری می کنند، یک جلسه مشاوره آنلاین با یک مشاور و درمانگر می تواند نوجوان گریزان از مشاور را به شروع یک رابطه گرم و عمیق سوق دهد.

مناسب برای افراد با محدودیت جسمی و حرکتی:

افرادی که به دلایل مختلف از قبیل بیماری های جسمی یا روانی قادر به ترک منزل نیستن ، ممکن است با روش مشاوره درمانی آنلاین نتیجه بهتری دریافت کنند.

هزینه مشاوره آنلاین:

بر طبق پروتکل های انجمن روانشناسی آمریکا خدمات مشاوره و روان درمانی که به صورت تلفنی وآنلاین انجام می شود، نسبت به مشاوره حضوری هزینه کمتری دارد و به صرفه تر است، حتی با اخذ مشاوره آنلاین شما هزینه وسایل نقلیه را هم نمی پردازید و در هزینه ها بیشتر صرفه جویی می کنید. البته لازم است بدانید که ممکن است مشاوره آنلاین از لحاظ خدمات بیمه پوشش دریافت نکند و یا به شکل خاصی دریافت کند که لازم است در این مورد با کلینیک انتخابی خود تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت بفرمایید.

مشاوره آنلاین روانشناسی:

مشاوره های آنلاین روانشناسی به هر گونه خدمات در حوزه مشاوره فردی،کودک، زوج و خانواده توسط یک متخصص روانشناسی که در بررسی اولیه و اورژانسی تبحر دارد صورت می گیرد. با کمک از مشاوره های آنلاین می توانید؛ مانند بسیاری از روش های درمانی مشاوره حضوری از درمان های مختلف برخوردار شوید و کاملا روش های درمانی را با روانشناس خود شروع کنید، در این دسته از مشاوره ها از مسائل مربوط به رابطه گرفته تا بیماری های روانی و اختلالات روانی مانند: وسواس، افسردگی، اضطراب و … قابل درمان است، درمان های مشاوره آنلاین روانشناسی می تواند به شکل های مختلف برای شما مفید باشد.

  • مشکلات روانی را شناسایی و پیگیری می کنید.
  • افکار و رفتار های خودتان را بررسی می کنید.
  • با احساسات خود به درستی رفتار می کنید.
  • اختلاف های موجود در رابطه را کاهش می دهید.
  • استراتژی های روانی سالم برای زندگی ایجاد می کنید.
  • عزت نفس را افزایش می دهید.
  • ریشه مشکلات و ناراحتی های به وجود آمده را کشف می کنید.
  • تکنیک های مفید برای آرامش اعصاب را آموزش خواهید گرفت.
  • با ترس ها روبرو خواهید شد.
  • اضطراب های موجود در زندگی را کاهش می دهید.
  • خلق و خوی خود را تثبیت می کنید.
  • با تکنیک های مدیریت استرس آشنا می شوید و آنها را حل می کنید.
  • برای سخت ترین مشکلات پاسخ درست و منطقی پیدا می کنید.

در مشاوره های آنلاین روانشناسی کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی می توانید در حوزه های زیر مشاوره اخذ کنید و با درمانگران حرفه ای ما ارتباط بگیرید.

  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • زوج درمانی
  • رفتار درمانی دیالکتیکی
  • درمان شناختی-رفتاری
  • درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
  • درمان بین فردی
  • درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی
  • آموزش تکنیک های آرام سازی
  • صحبت با روانشناش کودک و نوجوان
  • آموزش درمانی
  • واقعیت درمانی
  • عادت درمانی
  • معنا درمانی
  • خانواده درمانی
  • مشاوره غم و سوگ

مشاوره آنلاین روانشناسی کودک:

برخی از والدین شاغل زمان کافی برای رسیدن به فرزندان و خانواده را به طور خیلی خوب ندارن و گهگاهی می توانند اوقات خانوادگی، مادر و فرزندی یا پدر و فرزندی داشته باشند، این امر در کلان شهر ها با وسعت بیشتری به چشم می خورد و افراد بیشتر با این مسئله روبرو می شوند؛ با توجه به شلوغی بسیار خانواده ها برای آنها حضور در کلینیک ها و مطب های مشاوره برای اخذ وقت ممکن نیست، در کنار مزیت های بسیار خوب مشاوره حضوری، این مشاوره نیاز به صرف وقت و زمان زیادی برای رفت و آمد است، همین امر باعث شده والدین نتوانند به صورت حضوری به کلینیک ها مراجعه کنند و از خیلی از نکاتی که می تواند در تربیت فرزند حائز اهمیت باشد، دور باشند ، با استفاده از مشاوره آنلاین می توان از همان خدمات در بهترین زمان و با صرفه جویی وقت، استفاده بهینه برد؛ خیلی از والدین با کمک ازمشاوره آنلاین توانستند، اشتباهات ممکن در فرزندپروری را به حداقل برسانن و به خوبی با فرزند خود ارتباط برقرار کنند، روان شناسان در مشاوره تلفنی به هر نوع خدمات روانشناختی که توسط تلفن انجام می شود اشاره      می کنند. مشاوره آنلاین روانشناسی کودک این امکان را فراهم می کند تا اعضای خانواده بتوانند در هر زمان از شبانه روز مشکلات خانواده و هم چنین مشکلات مرتبط با کودکان را از طریق  تماس با مراکز مشاوره که متخصصین کودک در آن مشغول به فعالیت اند، برطرف کند.

در کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی خدمات مشاوره آنلاین برای مشکلات زیر ارائه داده می شود.

  • بیش فعالی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • استعدادیابی
  • وسواس و اضطراب
  • اوتیسم
  • اختلالات خوردن
  • تجربه های هیجانی دردناک
  • اختلالات رفتاری
  • اوتیسم
  • تعامل والد و کودک
  • اختلالات یادگیری
  • نافرمانی مقابله ای

در واقع مشاوره تلفنی با کودک یکی از روش های راحت و کم هزینه برای دریافت خدمات مشاوره می باشد، شما می توانید در هر کجا که هستید از خدمات مشاوره تلفنی کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی بهره مند بشوید، کافی است با شماره زیر تماس بگیرید 02122908092-5 و با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

مشاوره آنلاین روانشناسی بالینی:

هر روش درمانی که روانشناس یا مشاور از طریق اینترنت با مراجع در ارتباط باشد را مشاوره آنلاین با مشاوره اینترنتی می گوییم و فرایند درمان در مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری چندان تفاوتی ندارد و شیوه های درمان به همان شکل است، تنها تفاوتی که روش مشاوره آنلاین با روش مشاوره حضوری دارد، در نوع و شیوه ارتباط بین مراجع و درمانگر است.

در مشاوره آنلاین روانشناسی بالینی روش های مختلفی برای اخذ خدمات وجود دارد، مثلا در سال های گذشته چندان مشاوره ایمیلی کاربرد زیادی نداشت اما امروزه به دلیل دسترسی راحت تر به اینترنت و انواع شبکه های اجتماعی مشاوره از طریق ایمیل تقریبا دیگر وجود ندارد و در حال حاضر به شکل های زیر مشاوره آنلاین انجام می شود.

چت آنلاین صوتی:

این روش همان مشاوره تلفنی است با این تفاوت که امکان تماس از راه دور با هزینه مناسب تر وجود دارد.

چت آنلاین نوشتاری:

برای حل مسائل و مشکلات روان و صولت در امر مشاوره و تشخیص گذاری درست مشکل از جانب روانشناس چندان این نوع مشاوره پیشنهاد نمی شود و نوشتن به مراجع چندان کمک نمی کند تا روند درستی برای درمان پیش بگیرد ؛ اما در برخی موارد که افراد قادر به مشاوره تصویری یا صوتی نیستن این روش می تواند موثر باشد، در چت نوشتاری مانند چتی که در تلگرام یا دیگر پیام رسان ها انجام می دهید ؛ میتوانید سوالات خود را بپرسید و راهنمایی دریافت کنید.

در روش نوشتاری درمانگر و مراجع باید سرعت بالایی در تایپ داشته باشند تا از وقت تنظیم شده بهینه استفاده کنن، طبق بررسی ها بازدهی چت نوشتاری حدود یک سوم از چت صوتی است، در یک ساعت مکالمه می توان حدود 6000 کلمه رد و بدل کرد اما در چت نوشتاری فقط میتوان در بازه یک ساعت200 کلمه رد و بدل کرد.

چت آفلاین:

در این روش مراجع سوال و پرسش ذهنی خود را از درمانگر می پرسد و درمانگر در زمان دیگری به آن پاسخ می دهد، این روش کاملا شبیه روش مشاوره از طریق ایمیل است؛ این نوع از چت برای افرادی مناسب است که مشکل جدی و نیاز شدید به مشاور ندارن؛ اگر جز افرادی هستید که برای مسئله خود نیازمند مشاوره با متخصص روان و روانشناس هستید پیشنهاد می شود از روش بعدی که برایتان در ادامه شرح می دهم استفاده کنید.

ویدئو چت یا تماس تصویری:

این روش یکی از بهترین روش های مشاوره آنلاین به شمار می رود و کامل ترین نوع مشاوره را می توان از طریق این روش دریافت کرد؛ بیشترین شباهت را به مشاوره حضوری دارد و با ارتباط دو طرفه با درمانگر می توان  تاثیرات بیشتری از جلسه مشاوره دریافت کرد، چون مراجع و درمانگر یکدیگر را مشاهده می کنن و می توانند با هم ارتباط چشمی برقراری کنند.

در درمان اختلالات با مشاوره آنلاین روانشناسی از سه رویکرد درمانی بیشترین استفاده را       می شود؛ درمان های آنلاین همه یکسان نیستن و درمانی که شما انتخاب می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، بیشنرین اثرگذاری در درمان به شیوه آنلاین مخصوص روش های درمانی شناختی-رفتاری، روان پویشی، درمان شخص محور است.

مشاوره آنلاین با روانشناس:

برای مشاوره با روانشناس ها به چند نکته مهم به شدت توجه کنید تا بتوانید بهترین مشاوره و سودمند ترین روش های درمانی را داشته باشید.

  1. حتما در قدم اول از اعتبار و روایی مرکز روانشناسی و مشاوره آنلاینی که قصد انجام مشاوره با آنها را دارید مطلع باشید و اطمینان حاصل کنید که از مجوز برخوردار باشد.
  2. به خاطر داشته باشید که شیوه مشاوره آنلاین از نظر کیفیت کار هیچ تفاوتی با شیوه مشاوره حضوری نداشته باشد، بنابراین با اخذ اطلاعات و مشورت از افرادی که در گذشته از آن کلینیک خدمان دریافت کردند از تخصص و مهارت روانشناس و مشاور انتخابی اطلاعات کسب کنید.
  3. برای بهتر پیش رفتن مشاوره آنلاین قبل ازشروع جلسه مشاوره حتما از کیفیت اینترنت و آنتن دهی آن محیط آگاه باشید.
  4. حتما  یک مکان آرام و بی سر و صدا را برای دریافت خدمات مشاوره روانشناسی و روانشناختی انتخاب کنید تا با شلوغی و ازدحام بیرون حواستون پرت موارد اطراف نشود.
  5. برای اخذ مشاوره آنلاین شما می توانید با انتخاب خودتان هم مشاوره تصویری یا ویدئو کال یا مشاوره صوتی داشته باشید. انتخاب هر کدام از مشاوره ها به سلیقه و انتخاب شما بر می گردد.

کلام انتهایی کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی:

استفاده از مشاوره و روان درمانی برای بهتر شدن مسیر زندگی می تواند بسیار موثر و مفید باشد، یکی از نیازهای ضروری هر فرد در زندگی داشتن سلامت روان است، ممکن است با بروز برخی مشکلات و ناراحتی ها این نیاز ضروری برای مدتی دچار اختلال و ناراحتی بشود که با مراجعه به تراپیست یا روانشناس و تشخیص به موقع به همراه آموزش تکنیک های متناسب با مسئله پیش آمده به بهبودی رسید، اگر فرصت مناسب برای مراجعه به روانشناس آن هم به شکل حضوری و رو در رو را ندارید، می توانید از شیوه مشاوره آنلاین استفاده کنید، کلینیک روانشناسی و روانشناختی دکتر مخدومی با داشتن کادری مجرب در کنار شما عزیزان است.

اشتراک گذاری:
استاد مخدومی
مطالب بیشتر

نظرات

1 نظر در مورد صفر تا صد مشاوره آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *